Τρώμε σωστά, Ζούμε καλά! Ποιο είναι το Ισορροπημένο Γεύμα;

Ένα διατροφικά ισορροπημένο γεύμα…

 

Το πιάτο μας θα πρέπει να έχει την παρακάτω εμφάνιση ώστε να παίρνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε στην σωστή αναλογία:

 

  • Το ½ του πιάτου θα πρέπει να αποτελείται από λαχανικά όλων των χρωμάτων για να προσλάβουμε πολλές διαφορετικές βιταμίνες. Τα λαχανικά μπορούν να είναι ωμά ή μαγειρεμένα, κατά προτίμηση βραστά ή ψητά και όχι τηγανιτά, και να περιέχουν λίγο ελαιόλαδο. Τα φρούτα μπορούν να καταναλωθούν και αυτά ως μέρος της σαλάτας.
  • Το ¼ του πιάτου να αποτελείται από τρόφιμα που ανήκουν στις ομάδες του κρέατος και των οσπρίων ή των γαλακτοκομικών ή συνδυασμού τους. Αποφεύγουμε τα πολύ λιπαρά κρέατα ή τα επεξεργασμένα αλλαντικά και προτιμάμε τα ημίπαχα γαλακτοκομικά.
  • Το ¼ του πιάτου να αποτελείται από αμυλούχα τρόφιμα (ρύζι, μακαρόνια, πατάτες, ψωμί). Σημαντικό είναι να προτιμάμε τα ολικής άλεσης δημητριακά.
  • Συνοδεύουμε το γεύμα με νερό ή 1-2 ποτηράκια κρασί ή μπύρα και όχι με αναψυκτικά.

 

 

Αν θέλουμε να καταναλώσουμε γλυκό, επιλέγουμε 1 μικρό γλυκό ή ½ μεγάλο στο τέλος του γεύματος και όχι κάθε μέρα.

 

 

Για να εκτυπώσετε τον πίνακα, πατήστε εδώ!