Χειμερινές τροφές: Η αξία των οσπρίων

Από τις πιο θρεπτικές τροφές, τα όσπρια αποτελούν μια ιδανική τροφή για το χειμώνα. Περιλαμβάνουν τις φακές, τα ρεβίθια, τη φάβα, τους γίγαντες, τα φασόλια και τη σόγια.

Τα όσπρια αποτελούν μια πολύ σημαντική πηγή πρωτεΐνης που μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για άτομα που δεν καταναλώνουν συχνά κρέας, για χορτοφάγους ή και σε περιόδους νηστείας. Αλλά ακόμα και για όσους καταναλώνουν συχνά ζωικά προϊόντα, τα όσπρια αποτελούν μια πολύ καλή εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης αφού είναι φτωχά σε λίπος. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος αλλά και σε πολλά θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες Β, φυλλικό οξύ, ασβέστιο, ψευδάργυρο και σίδηρο.

Θα πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι ο σίδηρος στα όσπρια δεν είναι εύκολα απορροφήσιμος και για να βοηθήσουμε την απορρόφηση του θα πρέπει να τα συνδυάζουμε με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C όπως η πιπεριά, ο χυμός πορτοκάλι ή λεμόνι. Συνεπώς, τα όσπρια λόγω της υψηλής διατροφικής τους αξίας αποτελούν μια ιδανική επιλογή για να μας ζεστάνει τις κρύες μέρες του χειμώνα.