Διατροφή κατά την νηστεία

Διανύουμε την περίοδο της Σαρακοστής, και πολλοί έχουν αρχίσει να νηστεύουν. Βασικό χαρακτηριστικό της νηστείας είναι η αποχή από τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως το κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι τα γαλακτοκομικά και τα αυγά (με εξαίρεση τα θαλασσινά). Παράλληλα, αυξάνεται η κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι, τα όσπρια, τα λαχανικά και τα φρούτα. Η διατροφή που ακολουθούμε κατά την νηστεία, είναι πολύ χαμηλότερη σε κορεσμένο λίπος και υψηλότερη σε φυτικές ίνες, σύνθετους υδατάνθρακες και βιταμίνες σε σχέση με την διατροφή μας τον υπόλοιπο καιρό. Για το λόγο αυτό, έχει πολλά οφέλη για την υγεία αφού βοηθάει στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Παρόλαυτα, για να είναι επαρκής η διατροφή μας σε όλα τα θρεπτικά συστατικά θα πρέπει να ακολουθήσουμε τις εξής συμβουλές: 1) Να συνδυάζουμε τα όσπρια με δημητριακά για να αυξήσουμε την πρόσληψη πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, 2) να συνδυάζουμε τα όσπρια και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά με στυμμένο λεμόνι ή χυμό πορτοκάλι, για να αυξήσουμε την πρόσληψη σιδήρου, 3) στην περίπτωση που νηστεύουμε και από τα γαλακτοκομικά, να καταναλώνουμε εναλλακτικές πηγές ασβεστίου όπως: μπρόκολο, αμύγδαλα και ταχίνι. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι  η νηστίσιμη δίαιτα δεν σημαίνει, απαραίτητα, ότι είναι χαμηλή σε θερμίδες. Είναι πιθανό κάποιος να προσλάβει βάρος κατά τη διάρκεια της νηστείας εάν καταναλώνει μεγάλες μερίδες και αυξήσει τα γλυκά και τα τηγανητά.