Γιατί δεν πρέπει να παραλείπετε το πρωινό γεύμα

Το πρωινό είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας και διακόπτει την πολύωρη νυχτερινή νηστεία. Πολύ συχνά το παραλείπουμε είτε γιατί δεν έχουμε αρκετό χρόνο πριν φύγουμε από το σπίτι, είτε γιατί δεν πεινάμε, είτε με σκοπό να ελέγξουμε το βάρος μας. Παρόλαυτά, το πρωινό αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεύμα που για πολλούς λόγους πρέπει να καταναλώνεται συστηματικά.

Η καθημερινή κατανάλωση πρωινού έχει βρεθεί πως μας βοηθάει, καταρχάς, να προσλαμβάνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε σε επαρκείς ποσότητες. Η λήψη ενός ισορροπημένου πρωινού έχει σχετιστεί με μεγαλύτερη πρόσληψη σύνθετων υδατανθράκων ,φυτικών ινών, φυλλικού οξέος, ασβεστίου, σιδήρου καθώς και βιταμινών Α,C και Ε μέσα στην ημέρα.

Επιπλέον, το πρωινό βελτιώνει την πνευματική απόδοση, μέσω της παροχής γλυκόζης στον εγκέφαλο. Τα άτομα που καταναλώνουν πρωινό έχουν μεγαλύτερη πνευματική διαύγεια, καλύτερη μνήμη και διάθεση, ικανότητα συγκέντρωσης και λιγότερο άγχος σε σχέση με άτομα που παραλείπουν το πρωινό γεύμα.

Επιπλέον, η συστηματική κατανάλωση πρωινού μας βοηθάει να ελέγχουμε το βάρος μας. Έχει βρεθεί πως τα άτομα που καταναλώνουν πρωινό έχουν χαμηλότερο βάρος σε σχέση με αυτά που δεν καταναλώνουν.

Η κατανάλωση πρωινού εμποδίζει την υπερκατανάλωση τροφής στα επόμενα γεύματα ενώ οδηγεί στην κατανάλωση πιο υγιεινών σνακ την υπόλοιπη ημέρα. Τέλος, η καθημερινή κατανάλωση πρωινού προστατεύει και από κάποια χρόνια νοσήματα, αφού η παράλειψη πρωινού έχει σχετιστεί με υψηλότερες τιμές λιπιδίων στο αίμα και χαμηλότερη ευαισθησία στην δράση της ινσουλίνης που σχετίζονται με την ανάπτυξη καρδιαγγειακών νοσημάτων και σακχαρώδους διαβήτη.